wtorek, 27 maja 2014

Blok czekoladowy z mleka granulowanego!

Jakiś czas temu miałam ochotę na blok. Wszędzie przepisy z mleka w proszku, ale NIE granulowanego. A tymczasem w sklepie granulowane 4zł, a to całkowicie w proszku 11zł... No i jak tu nie spróbować tańszej wersji? Może akurat się uda?

I udało się.:) Jak dla mnie smak się niczym nie różni. :)

Blok czekoladowy z mleka granulowanego

1 niepełna szklanka cukru
kostka masła lub margaryny
pół szklanki wody
4 łyżki kakao
mleko w proszku granulowane
1 duże opakowanie herbatników
ew. bakalie

Wodę, masło/margarynę, cukier i kakao wrzucić do garnka i gotować na małym ogniu, aż cukier się rozpuści. W tym czasie pokruszyć herbatniki. Kiedy cukier jest już rozpuszczony wsypać całe opakowanie mleka i mieszać, aż znikną granulki. Dodać herbatniki i przełożyć masę do keksówki wyłożonej folią. Ostudzić, potem włożyć do lodówki aż całkowicie zastygnie.
Smacznego!;)
Cudnie smakuje zajadany truskawkami...:)

7 komentarzy:

  1. ładne smaki za Tobą chodziły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta jeszcze karpatka za mną chodzi, ale nie chce mi się robić.:P
    Za to jakbym miała mleko to pewnie znów bym blok zrobiła. Kurcze, to moje dziecko to z 6 kilo będzie miało:P

    Justyna- ano pysznie!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Nie mieszkam w PL i nie wiem czy kostka masla to u pani 200g czy 250?,szklanka cukru to-250 ml?, mleko granulowane-czyli ile?, i na koniec opakowanie herbatnikow-czyli ile? Prosze uscislic miary.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kostka masła wg przepisu ma 200 czy 250g?

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja zrobiłam i blok jest rewelacyjny - właśnie się przymierzam by zrobić go ponownie na Sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Składniki raczej na oko i też wyjdzie;) Już wiem, że za późno ale może komuś się przyda. Kostka masła to raczej 200gram, ale jak bedzie 250 to nic się nie stanie, trzeba bedzie dać wiecej mleka. Mleko w proszku 400gram na paczkę chyba ma , a herbatnikow w paczce kolo 200gram, ale to tez spokojnie na oko można dać, jak kto woli.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)