środa, 13 listopada 2013

Pora na gotowanie- ciasto dyniowe

Kilka dni temu dostałam od babci trochę dyni. Nie wiedziałam za bardzo co z niej zrobić, więc zrobiłam ciasto i zupę mleczną. Jeśli chodzi o ciasto to powiem szczerze, jak dla mnie smakuje tak samo jak ciasto marchewkowe- mokre ciasto piernikowe z dodatkiem czegoś co nie smakuje ani jak dynia, ani jak marchewka. Nie mówię jednak,że jest złe. To pyszne ciasto z bakaliami, więc jeśli ktoś takie lubi to polecam.

 Składniki:
3szklanki mąki
1 szklanka cukru
3szklanki pure z dyni
2/3 szklanki oleju
3 jajka
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 łyżki przyprawy do piernika
pół szklanki bakalii, tabliczka czekolady pokrojona w kosteczkę
tabliczka czekolady do polania

Ubić pianę z białek i cukru. Dodać mąkę przesianą z kakao, proszkiem i sodą. Wbić jajka, wlać olej i miksować. Dodać pure z dni. Dobrze zmiksować( na tym etapie bardzo się rozchlapywało, mimo że masa była dość gęsta). Wsypać bakalie i czekoladę, wymieszać.

Wlać do keksówki lub tortownicy. Piec 60minut w 185stopniach w piekarniku z termoobiegiem. Po 40minutach można przykryć górę papierem, żeby się nie przypaliła. U mnie góra była już dosyć przypieczona, a na dole jeszcze nie za bardzo, więc to ważne,żeby te 60 minut się piekło.



6 komentarzy:

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)