poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Domowe krówki ciągutki

Jakiś czas temu naszło nas na krówki, ale takie prawdziwe, mega ciągnące, a nie kruche. Poszperałam trochę w Internecie i oczywiście wszystko jest.;)

Przepis znalazłam tu. :)
Domowe krówki
Składniki:
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
2/3 szklanki cukru
cukier waniliowy
50gram masła

Mleko wylewamy na patelnię, dodajemy cukier i cukier waniliowy. Gotujemy ciągle mieszając:
- jeśli chcemy mocno ciągnące- ok 10minut(będą jasne)
- jeśli chcemy średnie- ok. 15 minut
- jeśli chcemy mocno kruche- ok. 20minut(będą ciemne).
Żeby sprawdzić na jakim poziomie jesteśmy, poza pomiarem czasu, należy wylać odrobinę masy na talerz i zobaczyć jak się zachowuje po wystygnięciu. Nie maczać paluchem, bo jest bardzo gorące!
Jak już konsystencja próbki na talerzu będzie ok i czas w miarę taki jak podałam, należy dodać masło i dokładnie wymieszać. Wylać masę do płaskiego naczynia wyłożonego folią spożywczą i zostawić do wystygnięcia.

Kiedy masa nam wystygnie to postępujemy znów w zależności od twardości krówek:
-jeśli da się pokroić to kroimy w kosteczkę i każdą krówkę zawijamy w papierek
 - jeśli nie da się pokroić (moich się nie dało, bo były ciągnące), odrywać łyżką po kawałku masy i formować wałeczki, owijać w papier.

Jak dla mnie były pyszne, aż zatęskniłam za nimi pisząc ten post.;) Planuję je znów robić, ale nie w formie cukierków;) Zobaczycie po świętach!;)




4 komentarze:

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)