wtorek, 15 kwietnia 2014

Domowy jogurt naturalny

Kilka dni temu znajoma dietetyczka chciała mi sprzedać bakterie do robienia jogurtu domowego. Nie byłabym sobą, gdybym kupiła nie czytając nic o tym, więc na razie podziękowałam i zaczęłam szukać. I okazuje się, że w domu możemy zrobić sami jogurt naturalny z probiotykami, ale pod jednym warunkiem. Na początek potrzebujemy jeden mały kubeczek porządnego jogurtu z bakteriami probiotycznymi. Później możemy już korzystać z naszego własnego jogurtu jako zaczątek kolejnego.

Sposób wykonania jest prosty.:)
Gotujemy litr mleka(dowolnego), następnie czekamy aż ostygnie do takiej temperatury, żeby przez 10 sekund trzymać w nim zanurzony palec i dać radę.:) Wlewamy mały kubeczek jogurtu i mieszamy. Owijamy garnek w ręczniki, pościel itp. i ustawiamy obok grzejnika, zostawiamy na całą noc(chyba, że robimy rano, to tak na 10 godzin). Następnie wkładamy jogurt do lodówki i po ok. godzinie możemy już go pić/jeść.:)

Następnym razem jak będziemy chcieli zrobić go znów, to możemy użyć już pół szklanki tego, który mamy. Nie musimy znów kupować sklepowego. I tak kilka razy, aż zauważymy, że nasz nowy jogurt traci walory smakowe.:)

Na zdjęciu gotowy jogurt w dzbanku oraz w szklance jogurt owocowy- nie miałam owoców, więc wymieszałam z nim dwie łyżeczki dżemu.:) 
Polecam takie rozwiązanie szczególnie tym, którzy bardzo lubią jogurty naturalne,a  wiadomo, że te z probiotykami są droższe i dosyć ciężko je dostać. Tutaj mamy pierwszy litr jogurtu za cenę jednego opakowania i mleka, natomiast kolejne kosztują nas już tylko tyle, co mleko.:)
Ja szczerze nie przepadam za naturalnym jogurtem, ale musiałam przecież spróbować! No i z dżemem smakował super, więc i owocowych już nie muszę kupować.:)

3 komentarze:

  1. widzę, rzeżuchę :) a jogurt tylko domowy :) też robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest i rzeżucha, i szczypiorek i jeszcze seler naciowy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm...ciekawe i do zrobienia! :) Pozdrowionka i smacznego! :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)