wtorek, 11 lutego 2014

Ciasto kokosowe

Zgrałam wszystkie zdjęcia jakie miałam na telefonie i trochę przepisów się szykuje. Na obecną chwilę proponuję łatwe ciasto kokosowe, bez pieczenia.;) Myślę, że nie potrzeba mu większych wstępów, wystarczy, że zobaczycie zdjęcie. Jeśli ktoś lubi kokosy to podpasuje mu to ciasto na pewno.;)


Potrzebujemy:
2 duże paczki solonych krakersów
200gram wiórek kokosowych
litr mleka
3 budynie waniliowe
pół szklanki cukru
kostka masła


Układamy jedną warstwę krakersów w niedużej, prostokątnej blaszce. Z litra mleka odlewamy 1 szklankę. Niecały litr gotujemy z połową kostki masła. W odlanej szklance rozrabiamy 3 budynie, dodajemy niecałe pół szklanki cukru(2-3łyżki zostawiamy na później).  Z gotującego mleka i rozrobionych proszków robimy budyń.  Budyń ściągamy z gazu i wsypujemy 100gram wiórek, mieszamy, przykrywamy pokrywką i zostawiamy na chwilkę. Po 5 minutach wykładamy cały budyń na krakersy i przykrywamy drugą warstwą ciastek. Na patelni roztapiamy pozostałe pół kostki masła i dodajemy pozostawiony cukier. Kiedy masło się rozpuści wsypujemy 100gram wiórek i mieszamy, do zrumienienia. Wykładamy na krakerach. Zostawiamy ciasto do wystygnięcia, później wkładamy na noc do lodówki.
A rano robimy kawkę i kroimy po kawałku.;)


Smacznego.:)

2 komentarze:

  1. I pysznie smakuje.:) Wyjątkowe połączenie słonych krakersów i słodkiej masy... Mój brat to się nie mógł oderwać;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)