wtorek, 11 lutego 2014

Sałatka z kurczakiem- pomysł na walentynkową kolację

Kilka dni temu jakaś pani pytała na facebookowej grupie, co zrobić na kolację walentynkową dla siebie i męża. Jakie pomysły padały? Karkówka z warzywami, pieczona karkówka z pieczonymi ziemniakami, karkówka z warzywami na patelni plus frytki, pieczone nóżki z kurczaka... Hm... trochę to wszystko za ciężkie mi się wydało, tym bardziej, że później ma być jeszcze deser(ciasto) no i może jeszcze jeden deser...:D A po zjedzeniu takiej karkówki to już mi by ochota na wszystkie desery przeszła i przydałoby się tylko łóżeczko- do spania oczywiście. Na moją propozycję jakiejś sałatki padło stwierdzenie, że mąż się nie naje. Wierzę, ale mam propozycję takiej sałatki, która na pewno dostarczy odpowiedniej ilości energii dla każdego zapracowanego pana, a jednocześnie nie obciąży jego żołądka i pozostawi miejsce i siłę na desery.:)


Pożywna sałatka z kurczakiem, brokułem i bagietką


Dla dwóch osób potrzebujemy:
- paczkę mieszanki sałat(polecam te z Lidla)
- 2 pomidory
- opakowanie mrożonego brokuła, albo 1szt świeżego
-400-500gram piersi z kurczaka
- jedna mała bagietka
- jogurt naturalny(mały)
- 2łyżki majonezu
- ząbek czosnku (jeśli ktoś woli uniknąć czosnkowego oddechu, można pominąć)
- pieprz, sól, przyprawa do kurczaka
- gałązka koperku


Kurczaka pokroić w długie paseczki, obtoczyć w przyprawach i usmażyć lub upiec w folii. Ugotować brokuła.
Sałatę wyłożyć do dużych talerzy, pokroić pomidory na ósemki, poukładać na sałacie. Odcedzić brokuła, ułożyć na sałacie. Ciepłego kurczaka położyć na wierzchu.
Sos: wymieszać jogurt naturalny z majonezem, posiekanym koperkiem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem(opcjonalnie), posolić i dosypać dość dużo pieprzu. Wyjdzie taki czosnkowo-koperkowo-pieprzowy sosik, idealny do tej sałatki.
Sałatkę polać sosem, podawać z pokrojoną bagietką.


To mój własny pomysł na sycącą sałatkę, myślę, że kurczaka można spokojnie zastąpić pieczonym łososiem. Można również posypać pestkami dyni czy słonecznika z wierzchu. Sałatka wyszła pyszna, mąż ledwo zjadł całą, ja wcisnęłam połowę porcji. Polecam wszystkim, którzy lubią czasem takie obiadki.:)
 

5 komentarzy:

  1. A my lubimy takie sałatki na kolację ;) na pewno skorzystam z przepisu

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam.:) Na prawdę wyszła pyszna, a i piesek się załapał na resztę mięsa którego nie wcisnęłam.:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszkę bym pozmieniała, ale ogólnie fajna sałatka, ja sobie robię takie do pracy. :)

    Co do tej karkówki - nie wiem co ludzie mają z przekonaniem, że facet musi jeść dużo, ciężko i najlepiej tłusto. :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja często robiłam zwykłe sałatki z tej mieszanki sałat, sos na oliwie i grilowany kurczak i często mój mąż nie dawał rady wszystkiego. A ogólnie lubi pojeść.:) Sałatą też można się najeść;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mój facet też jest bardziej za karkówką :) ale taką pyszną sałatkę z kurczakiem by zjadł na pewno :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)