środa, 26 lutego 2014

Oponki serowe i pączki na białkach

No i właśnie wyszły moje małe pomocnice. Narobiłam się przy nich potrójnie, ale raz na jakiś czas lubię z nimi spędzić czas na kucharzeniu. Zrobiłyśmy, tak jak było w planach oponki serowe oraz pączki na białkach(bo białka zamroziłam po robieniu faworków).

Przepis na pączki znajdziecie na blogu Daktyle w czekoladzie. Wyszły puszyste i pyszne- nawet pomyślałam, że jednak lubię pączki.:) Robiłam z podwójnej porcji, wyszły ich trzy talerze. Polecam wam ten przepis i prezentuję moje pączusie:


 Zanim dogryzłam się do nadzienia:
 A tutaj już pyszna marmolada wieloowocowa:




Oponki serowe według mojej mamy

Długo szukałam przepisu wczoraj, ale w każdym coś mi nie pasowało. Zadzwoniłam więc do mamy i jednak mamowe to mamowe.:) 

Również robiłam z podwójnej porcji, wyszły dwa wielkie talerze.;) 

30dkg sera
1 jajko
2łyżki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżka roztopionego masła (dałam w zamian łyżkę oleju)
1łyżka śmietany
łyżeczka proszku do pieczenia
ok. 2 szklanki mąki

Zagnieść wszystko na gładką masę. Wałkować, wycinać kształty i smażyć na gorącym tłuszczu.

Oto nasze dzieło:


A to nasze dzisiejsze wypieki:

Połowa już pojechała do domu z dziewczynkami, nasza połowa mam nadzieję doczeka do jutra.;)

3 komentarze:

  1. ale u Ciebie będzie fest Tłusty Czwartek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, Marta bo my jesteśmy sami jak ten czwartek;) Połowa pojechała do brata, nie jest tak źle;P
    Justyna już dziś się uczta zaczęła, bo jak miałabym zrobić, a nie zjeść?:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że odwiedziłeś mojego bloga. Dziękuję za każdy komentarz.:)